среда, 7 марта 2018 г.

Баланс? Як він покращує увагу, фокус та здатність до навчання?



Ця стаття містить корисну інформацію щодо важливості балансу та того, як він співвідноситься з навчанням у класі і взагалі із здатністю до навчання.

Перша сенсорна система, яка повністю розвивається у вашої дитини ще до п’яти місяців - це вестибулярна система. Саме вона контролює наше відчуття балансу та руху. Ми відчуваємо баланс, коли наш центр тяжіння спирається на основу нашого тіла для підтримки.
Коли ваша дитина зростає і розвивається, її організм і центр тяжіння також змінюються. Центр тяжіння сильно відрізняється в кожної дитини, тому що голова, тулуб та ноги не ростуть пропорційно, також існує відмінність між чоловіками та жінками. Жіночий центр тяжіння розміщений нижче, з більшою основою підтримки, адже дівчата зазвичай мають ширші стегна та коротші ноги. Дівчата, як правило, краще утримують баланс, ніж хлопчик. Центр тяжіння хлопчика розміщений вище завдяки більшим плечам і довшим рукам. Саме тому вони краще здавють нормативи з метання. Дитячий центр тяжіння відіграє величезну роль у їх вестибулярній системі. Ця сенсорна система дає нам інформацію про всі інші сенсорні відчуття, і тому відіграє величезну роль в усвідомленні вашою дитиною світу та її здатності до навчання.

Чому баланс настільки важливий для навчання?
Фізична бездіяльність у дітей може не тільки призводити до різних фізичних ризиків, таких як ожиріння, підвищений кров'яний тиск і діабет, це може спричинити погану рухливість, що також призводить до недостатньо розвинутих вестибулярних систем. Коли дитина слабко контролює свою вестибулярну систему, їй важко досягнути статичного балансу. Статичний баланс, здатність підтримувати положення голови, необхідний для того, щоб дитина залишалася у відносно фіксованому положенні. Якщо баланс вашої дитини вимкнено, а її вестибулярна система недостатньо розвинена, то дитина може зіткнутися з труднощами, пов’язаними з тим, що вона залишається на одному місці, увага такої дитини може затуманитися, або вона може піти прогулюватися класом або може мати проблеми з фокусуванням. Розладнання зв’язку між мозком і тілом вашої дитини змушує їх втратити інтерес до школи та не дозволяє зосередитися на тому, щоб зберігати тіло у спокої, їй складно навчатися та слухати вчителя. Це також може вплинути на осягнення олівця, домінування рук, артикуляцію мови, сенсорну обробку, нахил при письмі, проникливість та м'язовий тонус.

Дослідження показують, що, хоча дозрівання балансу відбувається аж до досягнення 12-річного віку, та робота з покращення координації та набуття навичок балансу у дітей може різко загострити увагу та здатність до навчання як у дітей зі здоровою вестибулярною системою, так і в дітей із проблемами або слабкими вестибулярними апаратами або м'язами та суглобами.

Навички руху є основою для майбутнього навчання у дитини. Її участь у фізичних заходах допомагає в усіх аспектах навчання. Наприклад, якщо дитина не може зберігати рівновагу виконуючи нахили, то у неї можуть бути відключення між правим і лівим півкулями мозку, що з'єднує творчу та художню сторони з організацією та збереженням інформації. Такі відключення впливають на здатність дитини читати, писати, відслідковувати, зберігати інформацію, висловлювати думки на папері, і це може перешкоджати її здатності концентруватися та розуміти. Якщо ці навички недостатньо розвинені в дитинстві, то здатність брати участь у різних видах діяльності, починаючи від спортивних ігор, ігрових майданчиків та зосередження уваги в класі, може зменшитись. Коли баланс тіла добре розвивається або вже досягнутий, то це надасть дітям впевненості у собі та дозволить їм справлятися з більш складними завданнями та проблемами в школі.




Статичний баланс vs динамічний баланс
Вестибулярна система підтримує два різні види балансу. Перший тип, статичний баланс, відноситься до орієнтації тіла та голови по відношенню до сили тяжіння. Це відбувається, коли тіло перебуває у певному стаціонарному положенні, а статичний баланс допомагає досягти контролю. Наприклад, гімнастка, яка практикує ручну стійку, використовує статичний баланс. Глибоко всередині внутрішнього вуха є дві крихітні структури, які контролюють статичну рівновагу або баланс тіла. Перетинчастий мішечок вушного лабіринту та сферичний мішечок перетинчастого лабіринту внутрішнього вуха контролюють статичний баланс тіла. Всередині цих структур є крихітні кристали (отоліти) і волоскові клітини, прикріплені до чутливих нервів. Кожного разу, коли ваша дитина рухає головою, кристали рухаються, а волоскові клітини згинаються, що посилає сенсорні нервові повідомлення вздовж вестибулярного нерва безпосередньо до мозку. Ці імпульси проходять через нервові шляхи до структури в мозку, яку називають мозочком. Мозочок відслідковує ці імпульси та вносить коригування в діяльність м'язів, руху очей та контроль голови. Це може спричинити збільшення або зменшення активності м'язів залежно від повідомлень, що надходять. Коли дитина отримує ці повідомлення, її м'язи миттєво реагують, щоб не втратити рівноваги (більшу частину часу).
Другий тип балансу називається динамічним балансом. Динамічний баланс передбачає управління тілом і головою, коли воно проходить через простір, і як воно підтримує положення у відповідь на раптові переміщення (наприклад, швидко обертаючи голову, щоб дивитися на плече під час бігу або дивитися на дошку, а потім знову у зошит, щоб копіювати нотатки за вчителем). Це одна проста дія включає прискорення, уповільнення та обертання. Динамічний баланс допомагає організму залишатись під контролем, роблячи несподівані рухи. Структури, що підтримують динамічний баланс, лежать у внутрішньому вусі і складаються з трьох кісткових напівкруглих каналів, які розміщені приблизно під прямим кутом один до одного. Канали складаються з трьох різних площин (передньої, бічної та задньої), які містять рідину. Коли рухається голова, рідина тече по волосяним клітинам і згинає їх. Подібно до статичного балансу, після цієї дії, імпульси знову направляються вздовж того ж вестибулярного шляху до мозку. Ці канали підтримують рівновагу, виявляючи дисбаланс у структурах.
Підбиваючи підсумок, ось за що відповідає кожен тип балансу в організмі вашої дитини:
  • Статичний баланс: здатність підтримувати тіло та голови у фіксованому положенні (наприклад, спостерігати за вчителем, зберігати пози і читати з дошки).
  • Динамічний баланс: підтримує положення тіла та голови під час реакції на раптові рухи або рух тіла (наприклад, їздити на велосипеді, обертати голову під час написання, займатися спортом).
Стимулювання вестибулярної системи
Найменший рух рідини в напівкруглих каналах спрямовує зміни м'язів очей, шиї, тулуба та кінцівок. У книзі "Спритні рухи" Карла Ханнафорд прослідковує зв'язок між стимуляцією вестибулярної системи та функціями мозку дитини, навіть коли вона знаходиться ще в утробі матері. Вона пише: "Голова дуже активується, як під час руху в навколоплідних водах, так і потім, коли дитина виконує перші рухи, потім повзає і починає ходити та бігати. Стимулювання цих рухів має вирішальне значення для розвитку мозку ".

Коли дитина підстрибує, падає на коліна або різко присідає, сенсорна інформація від усіх цих рухів посилає імпульси від внутрішніх вушних структур і мозочка до Ретикулярної системи активації (RAS), яка знаходиться в стовбурі головного мозку. Ретикулярна система «пробуджує» кору головного мозку і дає команду мозку бути обачним та звернути увагу на те, що відбувається в класі. Це змушує дитину швидко реагувати на те, що відбувається навколо неї. Ганнафорд також пояснює, що зв'язок між корою (особливо неокортексом, який відповідає за бачення та слух) та вестибулярної системою надзвичайно важливий для досвіду навчання дитини. Коли дитина не рухається, вони не активують свої м'язи та систему балансу, а це означає, що вони отримують недостатньо інформації із оточуючого середовища. Якщо дитина активно рухається, то вони будують систему балансу і навчають мозок точно відповідати навколишньому середовищу.

Мозочок, координація та рівновага
Мозочок - це структура в мозку розміром з бейсбольний м’яч. Це центр управління координацією рівноваги та руху. Мозочок співпрацює з вестибулярною системою, м'язами та очима. Він також є частиною нервової системи та отримує інформацію з двох різних джерел. Перше джерело – це розташування людини в просторі, а друге джерело – тонус м’язів. Залежно від бажаної дії або руху, мозочок ініціює рух м'язів або зупиняє рух.
Дисфункції рівноваги та координації можуть викликати ряд проблем у шкільному навчанні. Якщо дитина часто незграбна, має проблеми зі спортом, чіпляється за меблі, а також бореться зі своєю увагою та не може зосередитись, то скоріше за все проблеми у навчанні будуть гарантовані. Таким чином вправи, що стимулюють баланс, рух та силу організму вашої дитини, допоможуть активізувати мозок для найбільш плідного навчання.
Вправи для активації балансу
Спостерігаючи за розвитком вашої дитини, якщо ви помітили, що ваша дитина має проблеми з балансовою, сенсорною, слуховою, вестибулярною та візуальною системами, що не дозволяють їй повністю розвиватися, обов’язково потрібно виконувати спеціальні вправи та завести «звичаї» для організації сприятливої для навчання поведінки, покращення уваги та фокусу, а також комфортного та організованого знаходження в класній кімнаті. Без цих вправ затримки в розвитку чи інші побічні ефекти скоріше за все будуть помітними. Якщо ваша дитина має подібні проблем, це може означати, що нервова система недостатньо розвинена.
У такому разі дуже важливо заручитися підтримкою висококласних фахівців та працювати, працювати і працювати. Результати обов’язково себе покажуть.

Від себе. Я пропоную до перегляду підбірку корисних роликів на youtube, де показані різні варіанти вправ.
Хоч іноді може здаватися, що мами через брак досвіду, а можливо і сил можуть не справитися із подібними труднощами, та все одно МАМИ МОЖУТЬ ДУЖЕ БАГАТО і від них багато що залежить. Отже вперед!

Переклад статті https://ilslearningcorner.com/2016-05-why-balance-how-does-it-facilitate-attention-focus-and-higher-learning/

Комментариев нет:

Отправить комментарий