суббота, 25 марта 2017 г.

З чого почати, щоб дитина швидко і без проблем почала читати і писати?

Чтение без проблем

     Перш, ніж знайомити дитину з буквами і складами, необхідно сформувати просторові і тимчасові уявлення.
     Справа в тому, що коли ми читаємо, ми переносимо букви - просторове зображення звуку - в тимчасову послідовність, а коли пишемо - ми переносимо тимчасової порядок звуків в просторову послідовність.


     Коли у дитини не сформовані просторові і тимчасові орієнтування, вона постійно «сумнівається», з якої літери почати читати, і може неправильно вимовити послідовність звуків. Під час написання дитина може поміняти букви місцями (наприклад, написати не «тростина», а «Тротил»).
     Коли є труднощі в орієнтуванні в просторі і в часі дитина може зазнавати труднощів і в інших предметах - математиці, музиці. Наприклад, віднімати від правого числа ліве.
Таким чином, щоб успішно засвоїти читання і письмо, дитина повинна добре орієнтуватися в часі і просторі, повинні бути сформовані такі поняття, як: перед, після, за, над, під, з-за, з-під, ліво-право і т.д.
     Здається, що це досить просто і навіть банально, і можливо, Ви думаєте, що у Вашої дитини немає труднощів з просторово-часовими орієнтуванням. Хочете перевірити? Запитайте у дитини:

- Де права рука, а де ліва (рука, нога, вухо)? Наприклад, дитина може правильно визначити праву і ліву руки, але переплутати ноги або вуха.
- Де у Вас права рука і т.д. (Стоячи навпроти)?
- Де лежить ручка? Розмістіть її під, над, перед, за і т.д. зошитом.
- Який час доби? Перерахуйте по порядку.
- Перерахуйте по порядку дні тижня.
- Скільки часу?
     
     Звичайно, назвати це діагностикою можна умовно, і краще довірити цей процес фахівцеві.
Якщо Ваша дитина на всі питання відповів правильно, тоді можна приступати до наступного етапу - знайомству з буквами і розвитку фонематичного слуху.
     Якщо ж ці завдання були тяжкими для неї, то варто деякий час приділити іграм і вправам на формування тимчасово-просторових уявлень. Наприклад, Ви можете використовувати такі вправи:

    «Графічний диктант». Дитина малює малюнок за інструкцією. Графічні диктанти ви можете знайти інтернеті у величезній кількості.
     «Танки». Для цієї гри необхідно взяти аркуш А4 і скласти його навпіл. Два гравці малюють танки на своїй половині (кількість танків рівне). Гра починається: кожен гравець по черзі малює точку на своїй половині аркуша, згортає аркуш навпіл і притискає так, щоб ця точка відзначалася на половині супротивника. Якщо слід точки зачіпає танк супротивника, значить, той убитий.
     «Годинник». Познайомте дитину з різними типами годинників - електронними, пісочними, механічними і т.д. Можете навіть розповісти про сонячний годинник, а також які-небудь цікаві історії та прикмети. Наприклад, зверніть його увагу на те, як змінюється тінь предметів під час дня.
     «Метелик». Візьміть аркуш в клітинку і накресліть квадрат розміром 15 на 15 клітин. Потім поставте крапку ( «метелика») в центрі і попросіть дитину стежити за нею. Потім говорите, наприклад, метелик летить на три клітини вгору, на дві вправо і т.д. Коли метелик вилітає за окреслені межі, дитина повинна плеснути в долоні - «зловити метелика».
     «Лабіринти». Дитина спочатку знаходить вихід з лабіринту тільки «очима», а потім креслить цей шлях олівцем.
     «Вгадай предмет». Дитина на дотик намагається здогадатися, який предмет йому дали в руки. Потім можна ускладнити гру: дати по одному предмету в кожну руку.
     
     Звичайно, це далеко не всі ігри і вправи, за допомогою яких можна розвинути у дитини просторово-часові уявлення. Ви можете знайти або придумати багато інших. Головне - пам'ятайте, що спільні заняття з дитиною повинні бути побудовані на інтересі і задоволенні від самого процесу занять і спілкування.
За матеріалами сайту http://www.b17.ru

Комментариев нет:

Отправить комментарий